Når du har fått støtte fra NTL til å arrangere kurs, må du rapportere tilbake fra kurset. Les mer om hvordan.
Foto
Rosa Johnsen / Inventas

Rapportering fra kurs

Har du arrangert kurs i organisasjonsleddet og fått støtte fra NTL? Da må du sende inn kursregnskap i etterkant av kurset for å få utbetalt støtten.

Alle som fått støtte fra NTL til å holde kurs, må rapportere hvem som deltok, hva kurset gikk ut på og hva dere har brukt penger på.

Alt du trenger til kursregnskapet ligger her.

Hvordan sende inn kursregnskap

Vi trenger å motta:

  1. Signert oppropsliste
  2. Fullstendig program med antall timer organisasjonsfaglig innhold
  3. Regnskapsblankett med dokumentasjon for utgiftene

Her er en huskeliste til kursregnskapet. 

Signert oppropsliste

  • Alle kursdeltakerne må inntil videre signere oppropslista fysisk.
  • Om dere har hatt digitalt kurs og dere ikke får tatt ut en deltakerliste fra digital plattform, kan studieleder/kursansvarlig lage en deltakerliste som attesteres som bekreftelse på hvem som deltok. 

Excel-icon Last ned Deltakerliste (Excel)

Program med tider

  • Fullstendig program med tydelig start- og sluttidspunkt for kurset.
  • For at dere skal ha rett på støtte, må dere oppfylle et visst timeantall med organisasjonsfaglig innhold. Timeantallet finner dere i brevet der dere ble innvilget støtte. 
  • Manglende timeantall kan føre til avkortet støtte.

Regnskapsblankett

  • Regnskapsblanketten må signeres fysisk og skannes inn. Vi godkjenner ikke elektronisk signatur.
  • Blanketten må dokumentere utgifter tilsvarende eller høyere enn støtten dere har fått tildelt. Har dere fått 66.000 kr i støtte, trenger vi kvitteringer tilsvarende det beløpet.
  • Utskrift fra bankoverføring eller regnskap satt opp i Excel er ikke gyldig dokumentasjon, vi trenger de faktiske kvitteringene som viser hva dere har brukt penger på.

Last ned regnskapsblankett (doc)

Viktig å huske på

  • Forbundet dekker utgifter til intern foreleser. Dokumentasjonen må tydelig vise hvem foreleseren er og hvilke kostnader dere har hatt til vedkommende.
  • Om mulig samles alle dokumenter i ett pdf-dokument. Bruk gjerne dette gratis verktøyet for å kombinere flere pdf-er til én fil.
  • Hvis dere ikke sender alt i ett dokument, må alle vedlegg oversendes i en e-post og de forskjellige vedleggene må være tydelig merket.
  • Gi beskjed til forbundet hvis kurset blir utsatt, avlyst eller avholdt uten kostnader.

Innsending

Kursregnskapet skal sendes til Aleksander Dyrnes.

Email-icon Send e-post til Aleksander Dyrnes

Fristen for å sende inn kursregnskap er åtte uker etter kursets slutt.

deltakerliste.xls

Tema
Kompetanse
Hei, jeg heter Isa. Hva kan jeg hjelpe med?