Samarbeid

Ledig stilling: Kvalitetssikring medlemsservice og kontingentbetaling

Er du god med tall, er du metodisk og har du evnen til å raskt sette deg inn i nye IT-systemer? Er du en kløpper med store datasett og har evnen til å finne feilen der andre gir opp? Liker du medlemservice, og har du lyst til å jobbe i fagbevegelsen? Da bør du ta en titt på den ledige stillingen som spesialkonsulent ved NTLs forbundskontor.

Publisert: 02.03.2021, sist endret 02.03.2021


Les mer om stillingen på finn.no

NTL har ledig en fast stilling: Spesialkonsulent – kvalitetssikring av kontingentinnkreving og medlemsservice

Spesialkonsulenten deltar i det daglige arbeidet med kontingentinnkreving og medlemsservice, men med et spesielt ansvar for kvalitetssikring, feilretting og forbedring av grunnlagsdataene. Spesialkonsulenten skal bidra til opplæring av medarbeidere og samarbeidspartnere i eksisterende prosesser og foreslå forbedring av arbeidsmetoder og rutiner.

Arbeidet stiller krav til stor grad av systematikk og nøyaktighet. Spesialkonsulenten må kunne formatere og omstrukturere datasett for ulikt bruk, og kunne tolke opplysninger for å oppdage og løse feil som oppstår. Det er derfor avgjørende å kunne sette seg raskt inn i nye datasystemer på bruker- eller superbrukernivå. Kontingentinnkrevingen innebærer avstemming av faktura/reskontro i medlemssystemet, noe som krever god regnskapsforståelse.

Stillingen er knyttet til kontingentavdelingen, som blant annet har som oppgave å yte service til NTLs medlemmer og tillitsvalgte og kreve inn kontingent. Avdelingen tar imot henvendelser og registrerer opplysninger om arbeidsforhold, forsikringer og lignende. Avdelingen har løpende kontakt med lønningskontor, forsikringsselskap og NTLs lokale avdelinger og tillitsvalgte. Du vil delta i dette arbeidet i det daglige.

Mange av avdelingens oppgaver griper inn i andre prosesser i virksomheten, og en viktig del av jobben er derfor å samarbeide med andre avdelinger for å avklare konsekvenser av nye arbeidsmetoder for virksomhetens samlede drift og utvikling.


Utdanning/praksis:

- Universitets-/høgskoleutdanning på master- eller bachelornivå

- Relevant praksis kan kompensere for utdanningskravet

- Erfaring fra selvstendig arbeid med IT-systemer

- Erfaring fra fagforeninger eller andre ideelle organisasjoner er en fordel

- Erfaring fra medlems- eller kundeservice er en fordel


Vi søker en medarbeider med følgende egenskaper:

- Forståelse for strukturering av datasett

- Evne til raskt å sette seg inn i nye IT-systemer på superbrukernivå

- God muntlig og skriftlig framstillingsevne på norsk og engelsk

- Evne til og interesse for å finne feil og feilkilder, løse feil og redusere feilkilder

- Systematikk og metodisk tilnærming, analyse av konsekvenser og alternativer

- Forståelse for tallanalyser og regnskapsarbeid


Vi kan bl.a. tilby:

- Trivelig og til tider hektisk arbeidsmiljø

- Sommertid og fleksibel arbeidstid

- Gode pensjons- og forsikringsordninger

- Lønn og arbeidsvilkår etter landoverenskomsten HK/AAF